حقوق کارگران با توجه به تورم، نباید کمتر از 800 هزار تومان باشد
کانون هواداران حاج آقا حسینی
حجت‌ الاسلام ‌والمسلمین سید مرتضی حسینی

 

Image Hosted by Free Picture Hosting at www.iranxm.com

قزوین-ایلنا: نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین گفت: با توجه به گرانی و تورم موجود حقوق کارگران نباید کمتر از 800 هزار تومان باشد.

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار ایلنا در قزوین افزود: باید در اعلام حقوق کارگران میزان تورم و گرانی در نظر گرفته شود و اگر تورم موجود کاهش یافت، حقوق بالا نرود.

وی ادامه داد: تغییر قانون کار یکی از موضوعات چالش برانگیز است که باید نظر کارگران، کارفرمایان و افراد متخصص را گرفت که نه به کارگر ظلم شود و نه سرمایه گذاران با مشکل مواجه شوند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین با اظهار اینکه کارگران به عنوان قشر مستضعف با سختی زندگی می‌کنند و کمترین حقوق را می‌گیرند، افزود: باید با درنظرگرفتن نظرات و دیدگاه های متخصصان جامعه کارگری و کارفرمایی، ظلم‌هایی که در حق کارگران و احیاناً کارفرمایان در قانون کار شده است را اصلاح کرد.

حجت الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه با رواج قراردادهای موقت در جامعه موافق نیست، ادامه داد: جوان شاغل با اطمینان به شغلش به سراغ ازدواج می‌رود، اگر قرار باشد بعد از ازدواج به هر دلیلی بیکار شود، این سرمنشأ مشکلات بسیاری است که هزینه آن را جامعه می‌دهد.

وی حضور تشکل‌های مستقل کارگری را در جامعه و تولید ضروری و موثر دانست و خاطرنشان ساخت: تشکل‌های کارگری نباید در اختیار جریانات سیاسی برای زورگویی و فشار به نظام قرار بگیرند، بلکه باید با ارتباط با دیگر گروه‌ها و کارفرمایان به دنبال تغییر و اصلاح قوانین و بهبود شرایط کار و اقتصاد جامعه باشند.

نماینده سابق ولی فقیه در سپاه پاسداران استان قزوین با بیان اینکه در قزوین به کارگران ظلم شده است و برخی از کارگران تا 40 ماه حقوق نگرفته‌اند، گفت: صاحبان برخی کارخانه‌ها با پول بانک‌ها و بیت‌المال و در سفرهای دولت احمدی نژاد به استان میلیاردها تومان پول گرفته‌اند، ولی متأسفانه مشکلات را برطرف نکرده‌اند.

حجت الاسلام حسینی افزود: من شرمنده این کارگران هستم، نمی‌دانم اگر خودم و مسوولین در این شرایط که چندین ماه حقوق نگرفته‌اند، قرار بگیریم چه واکنشی داشتیم و باید این ظلم برطرف شود و من پیگیر این موضوع خواهم بود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ

بـه وبـلـاگ هـواداران حـجـت‌ الـاسـلـام‌ والـمـسـلمـیـن سـیـد مرتـضـی حـسـیـنـی خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کانون هواداران سید مرتضی حسینی و آدرس qazvin90.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 38
بازدید کل : 25122
تعداد مطالب : 20
تعداد نظرات : 19
تعداد آنلاین : 1